Paulun

Info

Når det skal blive i familien

Det startede med Niels Hald som gennem 50 år opbyggede erfaring og indsigt på ejendomsmarkedet som ejendomsmægler på Amager. Sammen med sin søn Torben Hald har de gennem mange år været en del af en stor mæglerkæde. Idag har Torben Hald startet sin helt egen mæglerkæde i København med i alt 6 butikker på nogle af de bedste lokationer i København. 

Da Torben stod overfor den store og spændende forandring, hjalp vi med processen at skabe et helt nyt brand i et meget konkurrencepræget marked. Vi stod med en meget fin familieejet virksomhed og vi vidste at der var mange ting som skulle værnes om og stærke kerneværdier som skulle bevares og integreres i en helt ny kæde, under et helt nyt navn.

Website: paulun.dk
Services: Visuel identitet, Marketing & annoncering, SEO Optimering og linkbuilding
Collaborators: Final_Final
:
Brief

Design og æstetik til mindste detalje

Jeg valgte Final Final som designbureau under Sebastian Artmann og Adam Haxholdt som ligger på et fagligt højt niveau og begge besidder en sans for æstetik og detaljer.

Vi holdte brainstorm sessions med organisationens nøglepersoner inkl. Bestyrelsen, og herefter havde vi en vigtig forståelse for familien, organisationen, værdierne, og i hvilken retning vi skulle gå.

Vi skulle finde et navn der kunne bære en ny kæde og alle de aspekter som kendetegner organisationen og markedet. Vi vendte retur med 8-10 forslag hvoraf valget faldt på Paulun som er et gammelt dansk ord der betyder et godt bolig/rum at befinde sig i, og derfor var det et oplagt navn til en mæglerkæde.

Valget af font faldt på København og det er de grafiske designere Morten Rostgaard Olsen, Henrik Birkvig og Ole Søndergaard, der i samarbejde har skabt den. Inspirationen kom af byens kultur og visuelle miljø, med et kig til den danske skrifttradition gennem det 20. århundrede. Skaberne beskriver bogstaverne som brede og lave som København selv, med svagt afrundede hjørner og bløde former der tilfører skrifttypen et imødekommende og venligt udtryk.

Københavnerfonten er suppleret med et sæt særlige seværdigheds-symboler – piktogrammer af blandt andet byens tårne og ornamenter fra rådhusets udsmykning.

Identiteten blev skabt og næste skridt var et nyt website som skulle være lækkert, overskueligt og med nem brugerflade så brugerrejsen blev helt optimal. Til udarbejdelsen af hele den nye platform blev DNA Design (I dag kaldet Neobotanik) Med Senai Solommon i spidsen nøje udvalgt. Senai fik imødekom stort set alle ønsker og krav til funktioner, samtidig med at der blev tænkt SEO ind hele vejen rundt. 

Processen med at skabe et nyt brand med alt hvad det indeholder fra designlinier af salgskilte, visitkort, webdesign, og navn, til fonte, farver, og struktur som skal passe ind i en stærk familieejet virksomhed, er en vigtig opgave for os men også for kunden. 

Udrulningen

Kendskab, lokalforankring og top of mind

Den sidste del af opgaven lå i udrulningen og introduktionen af den nye mæglerkæde, og her hjalp vi med medierådgivning, medieplanlægning, medieindkøb, forhandling og eksekvering af kædens marketing investering, så det nye mægler brand hurtigt opnåede en bred netto dækning og et vækstende lokal kendskab til kæden. Løbende rådgivning og sparring er stadig en fast del af vores samarbejde hvor vi hjælper med mediehåndtering, marketing på LinkedIn, Google, SEO, Facebook og Instagram.